Najważniejsze informacje dla kierowców w jednym miejscu. Dowiedz się wszystkiego o przeglądach, naprawach, serwisie opon, kartach paliwowych, badaniach technicznych i zwrocie aut mLeasing.
W przypadku unieruchomienia pojazdu zadzwoń:
- 22 320 39 39 - mLeasing Assistance dla umów wynajmu długoterminowego (CFM)
- 22 459 10 00 - mLeasing Assistance dla umów leasingu
Jeśli posiadasz pozwolenie czasowe przekaż je osobiście lub wyślij na adres oddziału mLeasingu właściwego dla Wydziału Komunikacji, w którym Twój pojazd jest zarejestrowany
- do pozwolenia czasowego dołącz koniecznie swój numer telefonu i adres korespondencyjny na który mamy odesłać dowód stały.
Jeśli posiadasz kopię pozwolenia czasowego, odbierzemy go z Wydziału Komunikacji w pierwszym możliwym terminie i wyślemy do Ciebie korespondencję z dowodem stałym.
Jeśli miałeś rejestrację przedmiotu na WI, WL, WGM czy WY i potrzebujesz Pozwolenia Czasowego w celu wykonania badań, napisz na rejestratorzywarszawa@mleasing.pl
Datę ważności pozwolenia czasowego znajdziesz w polu H, a dostępność stałego dowodu rejestracyjnego w wydziale komunikacji sprawdzisz na stronie www.info-car.pl
Napisz do nas w tej sprawie poprzez formularz kontaktowy w Portalu Klienta lub na adres: info@mleasing.pl. Pamiętaj, że każda zmiana w przedmiocie leasingu wymaga naszej zgody.
Poniżej znajdziesz listę dokumentów, jakich wymagamy przy poszczególnych zmianach:
wpisy: HAK, VAT, PIT, CIT, TAXI, L – nauka jazdy:
- dowód rejestracyjny/pozwolenie czasowe
- zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym, potwierdzającym dokonanie zmian w pojeździe
wpis instalacji LPG/CNG:
- zgoda mLeasingu na montaż instalacji. Taką zgodę wydajemy indywidualnie po analizie każdego wniosku gdyż w tym przypadku mamy do czynienia z ingerencją w pojazd oraz utratą gwarancji.
- dowód rejestracyjny / pozwolenie czasowe
- faktura za montaż instalacji gazowej
- homologacja CAŁEJ instalacji gazowej
Pamiętaj, że za czynności, które wykonujemy w wydziale komunikacji w Twoim imieniu, pobieramy opłaty zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji.
Napisz do nas w tej sprawie poprzez formularz kontaktowy w Portalu Klienta lub na adres: info@mleasing.pl.
Oto lista dokumentów, jakich potrzebujemy w poszczególnych przypadkach:
wtórnik dowodu rejestracyjnego
- oświadczenie o zagubieniu/zniszczeniu dokumentu
wtórnik tablic rejestracyjnych
- oświadczenie o zagubieniu/zniszczeniu tablic
- w przypadku kradzieży tablic - potwierdzenie zgłoszenia kradzieży na policji
- dowód rejestracyjny
- pozostałe posiadane tablice
W przypadku kradzieży tablic zalecamy przerejestrowanie pojazdu na nowe numery rejestracyjne.
Pamiętaj, że za czynności, które wykonujemy w wydziale komunikacji w Twoim imieniu, pobieramy opłaty zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji.
Napisz do nas w tej sprawie poprzez formularz kontaktowy w Portalu Klienta lub na adres: info@mleasing.pl.
Do załatwienia sprawy będziemy potrzebowali dowód rejestracyjny.
Pamiętaj, że za czynności, które wykonujemy w wydziale komunikacji w Twoim imieniu, pobieramy opłaty zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji.
Usuń powody zablokowania dowodu następnie udaj się do najbliższej stacji diagnostycznej. Dowód odblokujesz samodzielnie, nie potrzebujesz w tym celu żadnego pełnomocnictwa.
Korzystanie z przeglądów i napraw w mLeasing jest bardzo proste:
- Po przyjeździe do wskazanej przez nas stacji serwisowej poinformuj obsługę, że pojazd jest zarządzany przez mLeasing, i podaj wstępnie zakres oczekiwanej usługi.
- Punkt serwisowy skontaktuje się telefonicznie z konsultantem mLeasing (+48 22 320 39 39), żeby uzyskać zgodę na wykonanie usługi.
- Po autoryzacji usługi przez mLeasing pracownicy punktu serwisowego wykonają przegląd lub naprawę pojazdu.
- Koszty serwisu pokrywa mLeasing – fakturę przesyła do nas obsługa punktu serwisowego. Koszt serwisu poniesiesz w ramach miesięcznych rat (jeśli wybrałeś formę zryczałtowaną), lub otrzymasz refakturę kosztów od mLeasingu (jeśli wybrałeś wariant kosztów rzeczywistych).
WAŻNE! Pamiętaj, że jako użytkownik pojazdu nie podpisujesz i nie odbierasz faktur wystawianych na mLeasing. Ty nie musisz się martwić o żadne formalności – całą obsługą zajmujemy się my i punkt serwisowy.
Okresowe przeglądy oraz naprawy w ramach serwisu pogwarancyjnego wykonuj wyłącznie w stacjach serwisowych współpracujących z mLeasing (mapę ich lokalizacji znajdziesz niżej). Nie podejmuj się napraw pojazdu samodzielnie ani nie zlecaj ich poza serwisami współpracującymi z mLeasing.
Wykaz punktów serwisowych mLeasing
Sezonową wymianę opon na letnie lub zimowe z reguły przeprowadzamy w marcu-kwietniu oraz w październiku – na początku każdego sezonu poinformujemy Cię mailowo o rozpoczęciu wymian. Po otrzymaniu takiej wiadomości po prostu udaj się do jednego z punktów wymiany wskazanych przez mLeasing. Wykaz stacji uprawnionych do wykonywania serwisu ogumienia w autach mLeasing w Twojej miejscowości znajdziesz niżej. Usługa serwisu opon obejmuje także ich sezonowe przechowywanie w miejscach wymiany.
Wykaz autoryzowanych serwisów ogumienia mLeasing
Obsługę techniczną w trakcie umowy możemy rozliczać w różnych formach: jako opłatę zryczałtowaną – obejmującą zakres od podstawowych czynności serwisowych aż po przejęcie całego ryzyka związanego z serwisowaniem pojazdów – lub na zasadzie refaktury kosztów poniesionych przez mLeasing na klienta.
Opłata zryczałtowana
Jeśli zdecydujesz się na tę opcję, koszt eksploatacji pojazdu będzie wliczony w stałą miesięczną opłatę. Dzięki temu nie będziesz martwić się wysokością i sezonowością kosztów serwisu.
Koszty refakturowane
Jeśli wybierzesz ten wariant rozliczenia, zweryfikujemy zasadność, zakres oraz koszt przeglądów, napraw i wymiany części, a koszty obsługi znajdziesz na fakturze za zarządzanie. Skorzystasz też z naszych atrakcyjnych rabatów w wybranych serwisach.
Obsługa ogumienia w ramach stałej miesięcznej opłaty
Wybierz serwis w formie stałej opłaty, a kupimy dla Ciebie komplet opon zimowych i pokryjemy koszty ich wymiany oraz przechowania. Ty nie musisz o niczym myśleć.
Obsługa ogumienia w ramach refaktury za wykonane czynności
Wolisz sam decydować? Pomożemy Ci w doborze, zakupie, wymianie i przechowaniu opon. Zapewniamy konkurencyjne ceny oraz wysyłkę do wskazanego punktu naszej sieci serwisowej.
Korzystanie z karty paliwowej
Karta jest przypisana do leasingowanego pojazdu. Przy każdej transakcji zostaniesz poproszony o podanie kodu PIN oraz aktualnego odczytu licznika kilometrów. Swoją kartę paliwową przechowuj z należytą starannością w miejscu niedostępnym dla osób nieuprawnionych. Pamiętaj, by nigdy nie trzymać PIN-u wraz z kartą!
Kradzież / zagubienie karty
W razie zgubienia lub kradzieży karty paliwowej skontaktuj się z mLeasing pod numerem: +48 223 600 600, aby ją zablokować. Jeśli zrobisz to do godziny 16.00, karta zostanie zablokowana tego samego dnia. Jeśli zgłoszenie nastąpi po godzinie 16.00, kartę zablokujemy w następnym dniu roboczym.
Badania techniczne
Termin obowiązkowego badania technicznego znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym pojazdu. Na badania techniczne należy umówić się bezpośrednio ze stacją kontroli pojazdów współpracującą z mLeasing. Pamiętaj, że terminowe dokonanie przeglądu technicznego jest Twoim obowiązkiem!
Wykaz okręgowych stacji kontroli pojazdów mLeasing
Przed wyjazdem za granicę sprawdź, czy wykupione ubezpieczenie obowiązuje na trasie oraz w kraju docelowej podróży. Informację tę znajdziesz w dokumentach ubezpieczeniowych, które zostały dołączone do pojazdu.
Jako użytkownik pojazdu mLeasing powinieneś pamiętać o kilku ważnych sprawach:
- korzystaj z pojazdu zgodnie z instrukcją obsługi,
- terminowo wykonuj przeglądy okresowe i obowiązkowe badania techniczne (więcej na ten temat znajdziesz w zakładce „Chcę oddać auto do przeglądu lub naprawy. Co muszę zrobić?”),
- awarie lub usterki zgłaszaj niezwłocznie do mLeasing assistance lub kontaktuj się bezpośrednio z serwisem mechanicznym albo z serwisem ogumienia,
- regularnie i rzetelnie sprawdzaj: stan ogumienia, poziom oleju silnikowego i innych płynów eksploatacyjnych,
- zabezpieczaj pojazd, kluczyki oraz dokumenty pojazdu przed kradzieżą (nie pozostawiaj dokumentów samochodu w pojeździe!).
Jak zwrócić samochód?
1. Zanim umówisz się na zwrot:
- zgłoś i zlikwiduj wszelkie szkody (wgniecenia, odpryski, uszkodzenia).
Tutaj sprawdź jak zgłosić szkodę, - sprawdź, w jakim stanie powinno być zwracane auto, zgodnie z wytycznymi PZWLP.
Tutaj znajdziesz przewodnik PZWLP, - upewnij się, że auto ma ważne badania techniczne i wykonany przegląd okresowy,
- zadbaj o poprawny stan techniczny pojazdu zgodnie z wytycznymi producenta,
- sprawdź, czy dowód rejestracyjny, który masz jest bezterminowy ("twardy"). Jeżeli masz dowód czasowy, tutaj znajdziesz informacje jak go wymienić.
2. Minimum 5 dni roboczych przed zwrotem:
- umów się na oddanie auta w jednej z naszych placówek współpracujących (patrz niżej).
3. W dniu zwrotu:
- oddaj pojazd wyczyszczony w środku i na zewnątrz,
- zadbaj o stan paliwa, upewnij się że nie zwracasz samochodu na rezerwie.
Aby sprawnie zwrócić pojazd:
- zabierz z niego rzeczy osobiste,
- dołącz wszystkie przedmioty otrzymane razem z pojazdem:
→ dokumenty auta: dowód rejestracyjny, potwierdzenie ubezpieczenia, homologacje instalacji gazowej (w przypadku pojazdów o napędzie LPG),
→ instrukcję obsługi,
→ wszystkie komplety kluczy,
→ wyposażenie awaryjne pojazdu,
→ przewód zasilający (w przypadku pojazdów o napędzie elektrycznym),
→ kod do radia,
→ pełną listę elementów wyposażenia do zwrotu znajdziesz w protokole wydanym przy odbiorze pojazdu. - zwróć wypełnioną papierową wersję książki serwisowej, dokumentującą przeprowadzone przeglądy i naprawy. Jeśli masz tylko wersję elektroniczną, w serwisie poproś o wydrukowanie informacji o przeglądach i naprawach – zabierz wydruk ze sobą w dniu zwrotu auta lub wyślij skan na adres: uzywane@mleasing.pl,
- dołącz wszystkie elementy ewentualnego wyposażenia dodatkowego, np. relingi (wraz
z kluczykami), klucz do śrub zabezpieczających, koło zapasowe, - usuń wszystkie okleiny reklamowe z samochodu.
Czy po zwrocie auta mogą pojawić się dodatkowe koszty?
Tak, mogą one wynikać z:
- uszkodzeń samochodu wykraczających poza standardowe zużycie według wytycznych PZWLP: np. rozdarta tapicerka foteli, wgniecenia, głębokie rysy lakieru, uszkodzenie szyby itp. Wycenę ewentualnych uszkodzeń przygotowuje zewnętrzny rzeczoznawca,
- opóźnień w zwrocie auta po zakończonej umowie,
- braków w zwróconej dokumentacji i elementach wyposażenia,
- konieczności usunięcia przez mLeasing reklam z samochodu, mycia i czyszczenia wnętrza - jeśli nie wykonasz ich przed oddaniem pojazdu,
- różnicy pomiędzy przebiegiem zapisanym w umowie a rzeczywistym (nadprzebieg),
- zakupów na kartę paliwową,
- brakiem historii serwisowej,
- serwisowaniem niezgodnym z wymaganiami producenta.
Jak wygląda proces zwrotu?
Odbiór pojazdu dzieli się na dwa etapy. Pierwszy, tj. wstępne oględziny, odbywają się podczas zwrotu auta i dokonuje ich pracownik wybranej przez Ciebie placówki, który przygotowuje protokół zwrotu. Następnie, w terminie do 10 dni roboczych, stan techniczny pojazdu określa niezależny rzeczoznawca. Przygotowuje on także ewentualną kalkulację kosztów ponadnormatywnych uszkodzeń. Jego opinia jest wiążąca i na jej podstawie ostatecznie rozliczamy umowę.
Masz pytania dotyczące zwrotu pojazdu?
Napisz do nas na adres: uzywane@mleasing.pl
lub zadzwoń pod numer: 22 320 39 93.
Tutaj możesz zwrócić pojazd
pozostałe działy obsługi klienta
e-faktura
dowiedz się więcejportal klienta
dowiedz się więcejobsługa umowy
dowiedz się więcejzgłoszenie szkody
dowiedz się więcejzakończenie umowy
dowiedz się więcejchcesz szybko otrzymać ofertę?
kompleksowe finansowanie samochodów osobowych i ciężarowych, maszyn budowlanych, sprzętu IT, urządzeń medycznych i wielu innych…