Najważniejsze informacje dla kierowców w jednym miejscu. Dowiedz się wszystkiego o przeglądach, naprawach, serwisie opon, kartach paliwowych, badaniach technicznych i zwrocie aut mLeasing.
Skontaktuj się z działem technicznym pod e-mailem: autoryzacje@mleasing.pl lub nr tel. 22 320 39 39.
Po przyjeździe do wskazanej przez nas stacji serwisowej poinformuj obsługę, że Twój pojazd jest w zarządzaniu mLeasing.
Punkt serwisowy skontaktuje się z naszym działem technicznym, aby uzyskać autoryzację na wykonanie usługi.
Faktura za wykonaną usługę trafi do mLeasing, a rozliczenie będzie zgodne z warunkami Twojej umowy.
Lista serwisów mechanicznych współpracujących z mLeasing dostępna jest pod adresem: https://mleasing.pl/punkty-serwisowe/
W przypadku unieruchomienia pojazdu zadzwoń na nr:
- 22 320 39 39 - mLeasing Assistance dla umów wynajmu długoterminowego (CFM)
- 22 459 10 00 - mLeasing Assistance dla umów leasingu
Zorganizujemy i pokryjemy koszty:
- naprawy pojazdu na miejscu zdarzenia (jeśli będzie to możliwe),
- holowania do najbliższego warsztatu naprawczego w zależności od pakietu Aassistance, który wybrałeś,
- auta zastępczego w ramach pakietu jaki wybrałeś.
- Jeśli posiadasz pozwolenie czasowe przekaż je osobiście lub wyślij na adres oddziału mLeasingu właściwego dla Wydziału Komunikacji, w którym Twój pojazd jest zarejestrowany. Do pozwolenia czasowego dołącz koniecznie swój numer telefonu i adres korespondencyjny, na który mamy odesłać dowód stały.
- Jeśli posiadasz kopię pozwolenia czasowego, odbierzemy dowód z Wydziału Komunikacji w pierwszym możliwym terminie i wyślemy do Ciebie korespondencję z dowodem stałym.
- Jeśli miałeś rejestrację przedmiotu na WI, WL, WGM czy WY i potrzebujesz Pozwolenia Czasowego w celu wykonania badań, napisz na rejestratorzywarszawa@mleasing.pl
Datę ważności pozwolenia czasowego znajdziesz w polu H.
Pamiętaj, że każda zmiana w przedmiocie leasingu wymaga naszej zgody.
Możesz ją wygenerować samodzielnie składając przez Portal Klienta wniosek „zmiana w przedmiocie leasingu lub sprawa w wydziale komunikacji”. Dokument będzie od razu gotowy do pobrania.
Jeśli nie masz takiej możliwości, napisz na adres info@mleasing.pl.
Poniżej znajdziesz listę dokumentów, jakich wymagamy przy poszczególnych adnotacjach:
wpisy: hak, VAT, PIT, CIT, TAXI, L – nauka jazdy:
- dowód rejestracyjny/pozwolenie czasowe
- zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym, potwierdzającym dokonanie zmian w pojeździe
wpis instalacji LPG/CNG: - zgoda mLeasingu na montaż instalacji. Taką zgodę wydajemy indywidualnie po analizie każdego wniosku gdyż w tym przypadku mamy do czynienia z ingerencją w pojazd oraz utratą gwarancji.
- dowód rejestracyjny / pozwolenie czasowe
- faktura za montaż instalacji gazowej
- homologacja CAŁEJ instalacji gazowej
Pamiętaj, że za czynności, które wykonujemy w wydziale komunikacji w Twoim imieniu, pobieramy opłaty zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji.
Pamiętaj, że każda zmiana w przedmiocie leasingu wymaga naszej zgody.
Możesz ją wygenerować samodzielnie składając przez Portal Klienta wniosek „zmiana w przedmiocie leasingu lub sprawa w wydziale komunikacji”. Dokument będzie od razu gotowy do pobrania.
Jeśli nie masz takiej możliwości, napisz na adres info@mleasing.pl.
Oto lista dokumentów, jakich potrzebujemy w poszczególnych przypadkach:
wtórnik dowodu rejestracyjnego
- oświadczenie o zagubieniu/zniszczeniu dokumentu
- zniszczony dowód rejestracyjny
wtórnik tablic rejestracyjnych
- oświadczenie o zagubieniu/zniszczeniu tablic
- zniszczone tablice rejestracyjne
- w przypadku kradzieży tablic - potwierdzenie zgłoszenia kradzieży na policji
- dowód rejestracyjny
- pozostałe posiadane tablice
W przypadku kradzieży tablic zalecamy przerejestrowanie pojazdu na nowe numery rejestracyjne.
Pamiętaj, że za czynności, które wykonujemy w wydziale komunikacji w Twoim imieniu, pobieramy opłaty zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji.
- Pamiętaj, że każda zmiana w przedmiocie leasingu wymaga naszej zgody. Możesz ją wygenerować samodzielnie składając przez Portal Klienta wniosek „zmiana w przedmiocie leasingu lub sprawa w wydziale komunikacji”. Dokument będzie od razu gotowy do pobrania. Jeśli nie masz takiej możliwości, napisz na adres info@mleasing.pl.
- W odpowiedzi na wniosek otrzymasz zgodę na wykonanie czynności w wydziale komunikacji i dane adresowe, na które należy nadać dowód rejestracyjny.
Pamiętaj, że za czynności, które wykonujemy w wydziale komunikacji w Twoim imieniu, pobieramy opłaty zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji.
Usuń powody zablokowania dowodu, następnie udaj się do najbliższej stacji diagnostycznej. Jeśli diagnosta uzna, że usterka została naprawiona, otrzymasz zaświadczeniem o przeprowadzonym badaniu technicznym, a Twój dowód rejestracyjny zostanie przez niego odblokowany w CEPiK.
Sezonową wymianę opon na letnie lub zimowe z reguły przeprowadzamy w marcu-kwietniu oraz w październiku. Na początku każdego sezonu poinformujemy Cię mailowo o rozpoczęciu wymian. Po otrzymaniu takiej wiadomości po prostu udaj się do jednego z punktów wymiany wskazanych przez mLeasing.
Wykaz stacji uprawnionych do wykonywania serwisu ogumienia w autach mLeasing w Twojej miejscowości znajdziesz pod linkiem.
Pamiętaj, usługa serwisu opon obejmuje także sezonowe przechowywanie opon w miejscach wymiany.
Faktura za wykonaną usługę trafi do mLeasing, a rozliczenie będzie zgodne z warunkami Twojej umowy.
Obsługę serwisową w trakcie umowy możemy rozliczać w różnych formach:
- jako opłatę zryczałtowaną – obejmującą zakres od podstawowych czynności serwisowych aż po przejęcie całego ryzyka związanego z serwisowaniem pojazdów, lub
- w formie refaktury kosztów poniesionych przez mLeasing na klienta.
Obsługa serwisowa w formie opłaty zryczałtowanej
Jeśli zdecydujesz się na tę opcję, koszt eksploatacji pojazdu będzie wliczony w stałą miesięczną opłatę. Dzięki temu nie będziesz martwić się wysokością i sezonowością kosztów serwisu.
Oferujemy trzy pakiety, różniące się zakresem i ceną:
Obsługa serwisowa w formie refaktury kosztów
Jeśli wybierzesz ten wariant rozliczenia, zweryfikujemy zasadność, zakres oraz koszt przeglądów, napraw i wymiany części, a koszty obsługi znajdziesz na fakturze za zarządzanie. Skorzystasz też z naszych atrakcyjnych rabatów w wybranych serwisach.
Serwis ogumienia również występuje w formie opłaty zryczałtowanej, jak i refaktury kosztów.
Obsługa ogumienia w ramach stałej miesięcznej opłaty
Wybierz serwis w formie stałej opłaty, a kupimy dla Ciebie komplet opon zimowych i pokryjemy koszty ich wymiany oraz przechowania. Ponadto zyskasz bezpłatną naprawę opon w przypadku przebicia i relokację opon raz w roku. Nie musisz o niczym myśleć, cały proces jest po naszej stronie. Listę serwisów ogumienia znajdziesz tu.
Obsługa ogumienia w ramach refaktury za wykonane czynności
Wolisz sam decydować? Pomożemy Ci w doborze, zakupie, wymianie i przechowaniu opon. Zapewnimy konkurencyjne ceny oraz jednorazową wysyłkę zakupionych opon do wskazanego punktu naszej sieci serwisowej.
koszty zryczałtowane | koszty rzeczywiste | |
---|---|---|
Obsługa ogumienia w ramach stałej opłaty miesięcznej | Obsługa ogumienia w ramach refaktury za wykonane czynności | |
możliwość wyboru opon w klasie medium i premium wiodących | x | x |
koordynacja procesem zakupu i wymiany opon | x | x |
ponad 180 serwisów w całej polsce | x | x |
bezgotówkowa naprawa opo w przypadku przebicia | x | x |
bezpłatna naprawa opon w przypadku przebicia | x | |
bezpłatna relokacja opon raz w roku | x | |
preferencyjne ceny opon oraz usług | x | x |
Karta jest przypisana do leasingowanego pojazdu. Przy każdej transakcji zostaniesz poproszony o podanie kodu PIN oraz aktualnego odczytu licznika kilometrów. Swoją kartę paliwową przechowuj z należytą starannością w miejscu niedostępnym dla osób nieuprawnionych. Pamiętaj, by nigdy nie trzymać PIN-u wraz z kartą!
Kradzież / zagubienie karty
W przypadku zgubienia lub kradzieży karty paliwowej skontaktuj się z mLeasing pod numerem: +48 223 600 600, aby ją zablokować. Jeśli zrobisz to do godziny 16.00, karta zostanie zablokowana tego samego dnia. Jeśli zgłoszenie nastąpi po godzinie 16.00, kartę zablokujemy w następnym dniu roboczym.
Badania techniczne
Termin obowiązkowego badania technicznego znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym pojazdu. Na badania techniczne należy umówić się bezpośrednio ze stacją kontroli pojazdów współpracującą z mLeasing. Pamiętaj, że terminowe dokonanie przeglądu technicznego jest Twoim obowiązkiem!
Wykaz okręgowych stacji kontroli pojazdów rekomendowanych przez mLeasing znajdziesz na stronie Punkty serwisowe | mLeasing, po wyborze zakładki „skp - badania techniczne”.
Data ważności gaśnicy jest podana na jej obudowie. Gdy zbliża się termin ważności gaśnicy, udaj się do jednego z autoryzowanych punktów serwisowych (ASO) mLeasing w celu wykonania przeglądu lub zakupu nowej gaśnicy.
Przed wyjazdem za granicę sprawdź, czy wykupione ubezpieczenie obowiązuje na trasie oraz w kraju docelowej podróży. Informację znajdziesz w dokumentach ubezpieczeniowych, które zostały dołączone do pojazdu.
Jako użytkownik pojazdu mLeasing powinieneś pamiętać o kilku ważnych sprawach:
- korzystaj z pojazdu zgodnie z instrukcją obsługi,
- terminowo wykonuj przeglądy okresowe i obowiązkowe badania techniczne (więcej na ten temat znajdziesz w zakładce „Chcę oddać auto do przeglądu lub naprawy. Co muszę zrobić?”),
- Jeśli posiadasz obsługę serwisową mLeasing w przypadku awarii lub usterki skontaktuj się z nami pod nr 22 320 39 39 oraz umów się z jednym z partnerskich serwisów:
- mechanicznych (lista serwisów)
- ogumienia (lista serwisów)
Poinformuj serwis, że posiadasz obsługę serwisową mLeasing. Unikniesz w ten sposób niepotrzebnych kosztów. Przekaż papierową książkę serwisową, jeśli została ona wydana z autem.
- Jeśli nie posiadasz obsługi serwisowej umów się z jednym z partnerskich serwisów:
- mechanicznych (lista serwisów)
- ogumienia (lista serwisów)
Przekaż papierową książkę serwisową, jeśli została ona wydana z autem.
- regularnie i rzetelnie sprawdzaj: stan ogumienia, poziom oleju silnikowego i innych płynów eksploatacyjnych,
- zabezpieczaj pojazd, kluczyki oraz dokumenty pojazdu przed kradzieżą (nie pozostawiaj dokumentów samochodu w pojeździe!).
Jak zwrócić samochód?
Zanim umówisz się na zwrot:
1. Zgłoś i zlikwiduj wszelkie szkody (wgniecenia, odpryski, uszkodzenia).
Tutaj sprawdź jak zgłosić szkodę.
2. Zapoznaj się z wytycznymi PZWLP, by dowiedzieć się, w jakim stanie powinno być zwracane auto.
3. Zadbaj o poprawny stan techniczny pojazdu zgodnie z wytycznymi producenta.
4. Upewnij się, że auto ma ważne badania techniczne i wykonany przegląd okresowy.
5. Sprawdź, czy posiadasz dowód rejestracyjny (tzw. stały dowód rejestracyjny). Jeżeli masz pozwolenie czasowe, tutaj znajdziesz informacje jak je wymienić.
6. Minimum 5 dni roboczych przed zwrotem umów się na oddanie auta w jednej z naszych placówek współpracujących.
7. W dniu zwrotu:
- oddaj pojazd wyczyszczony w środku i na zewnątrz,
- zadbaj o stan paliwa, upewnij się że nie zwracasz samochodu na rezerwie.
Aby sprawnie zwrócić pojazd:
- Zabierz z niego rzeczy osobiste,
- Dołącz wszystkie przedmioty otrzymane razem z pojazdem:
→ dokumenty auta: dowód rejestracyjny, potwierdzenie ubezpieczenia, homologacje instalacji gazowej (w przypadku pojazdów o napędzie LPG),
→ instrukcję obsługi,
→ wszystkie komplety kluczy,
→ wyposażenie awaryjne pojazdu (koło zapasowe, podnośnik lub zestaw naprawczy koła, gaśnicę, trójkąt ostrzegawczy),
→ przewód zasilający (w przypadku pojazdów o napędzie elektrycznym),
→ kod do radia, jeśli został Ci przekazany,
→ pełną listę elementów wyposażenia do zwrotu znajdziesz w protokole wydanym przy odbiorze pojazdu. - Zwróć wypełnioną papierową wersję książki serwisowej, dokumentującą przeprowadzone przeglądy i naprawy. Jeśli masz tylko wersję elektroniczną, w serwisie poproś o wydrukowanie informacji o przeglądach i naprawach – zabierz wydruk ze sobą w dniu zwrotu auta lub wyślij skan na adres: uzywane@mleasing.pl,
- Dołącz wszystkie elementy ewentualnego wyposażenia dodatkowego, np. relingi (wraz
z kluczykami), klucz/nasadka do śrub zabezpieczających, - Usuń wszystkie okleiny reklamowe z samochodu.
Czy po zwrocie auta mogą pojawić się dodatkowe koszty?
Tak, mogą one wynikać z:
- uszkodzeń samochodu wykraczających poza standardowe zużycie według wytycznych PZWLP: np. rozdarta tapicerka foteli, wgniecenia, głębokie rysy lakieru, uszkodzenie szyby, itp. Wycenę ewentualnych uszkodzeń przygotowuje zewnętrzny rzeczoznawca,
- opóźnień w zwrocie auta po zakończonej umowie,
- braków w zwróconej dokumentacji i elementach wyposażenia,
- konieczności usunięcia przez mLeasing reklam z samochodu, mycia i czyszczenia wnętrza - jeśli nie wykonasz ich przed oddaniem pojazdu,
- różnicy pomiędzy przebiegiem zapisanym w umowie a rzeczywistym (nadprzebieg),
- zakupów na kartę paliwową,
- braku historii serwisowej,
- niewykonania okresowych przeglądów serwisowych i napraw,
- serwisowaniem niezgodnym z wymaganiami producenta.
Jak wygląda proces zwrotu?
Odbiór pojazdu dzieli się na dwa etapy.
1. Pierwszy, tj. wstępne oględziny, odbywają się podczas zwrotu auta. Dokonuje ich pracownik wybranego przez Ciebie punktu zwrotu, który przygotowuje protokół zwrotu.
2. Następnie, w terminie do 10 dni roboczych, stan techniczny pojazdu określa niezależny rzeczoznawca. Przygotowuje on także ewentualną kalkulację kosztów ponadnormatywnych uszkodzeń. Jego opinia jest wiążąca i na jej podstawie ostatecznie rozliczamy umowę.
Masz pytania dotyczące zwrotu pojazdu?
Napisz do nas na adres: uzywane@mleasing.pl.
pozostałe działy obsługi klienta
chcesz szybko otrzymać ofertę?
kompleksowe finansowanie samochodów osobowych i ciężarowych, maszyn budowlanych, sprzętu IT, urządzeń medycznych i wielu innych…