Sprawdź, jak załatwić sprawy dotyczące ubezpieczenia. Rozłóż składkę na raty, otrzymaj zieloną kartę, przedłuż polisę po wykupie pojazdu.
Polskie Biuro Ubezpieczeń Komunikacyjnych poinformowało wszystkie towarzystwa ubezpieczeń w Polsce, że 1 czerwca 2022 roku wypowiedziane zostały umowy międzynarodowe dotyczące ubezpieczenia w systemie Zielonej Karty z Rosją i Białorusią. W związku z tym, 31 maja 2023 roku, z systemu zostaną usunięte dwa kraje: Białoruś – BY i Rosja – RUS.
Wystawione dotychczas przez nas Zielone Karty pozostają ważne na terenie Rosji i Białorusi do dnia wygaśnięcia okresu ochrony ubezpieczeniowej, ale nie dłużej niż do 31 maja 2023 roku.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o zmianach w ubezpieczeniu Zielona Karta, skontaktuj się z nami.
Zadzwoń na numer telefonu: +48 22 718 41 40 wew. 2 lub napisz na adres: bok@asekum.pl
W związku z inwazją Rosji na Ukrainę uważnie analizujemy, jak ta sytuacja może wpływać na działalność i bezpieczeństwo naszych klientów oraz samą spółkę.
Przygotowaliśmy kilka ważnych informacji o ubezpieczeniach w zakresie autocasco:
Towarzystwa ubezpieczeniowe nie biorą odpowiedzialności za:
- uszkodzenia lub utratę pojazdu wskutek działań wojennych,
- obowiązkowe świadczenia na rzecz wojska,
- konfiskaty, w tym również na rzecz armii.
Ubezpieczyciele wycofali na terytorium Ukrainy, Rosji, Białorusi i Mołdawii dystrybucję klauzuli rozszerzającej zakres ubezpieczenia o:
- kradzież pojazdu,
- jego części
- lub wyposażenia
Dotyczy to zarówno nowych jak i wznawianych umów ubezpieczenia.
Na obszarach objętych działaniami wojennymi nie jest możliwa także realizacja usług assistance.
Ubezpieczyciele wyłączają również odpowiedzialność za szkody będące następstwem działań wojennych dotyczące:
- cargo międzynarodowego,
- przenośnego sprzętu elektronicznego,
- samolotów, dronów i innych jednostek latających,
- taboru kolejowego,
- jachtów, statków i innych jednostek pływających
- oraz każdego leasingowanego mienia,
którego zakres ubezpieczenia obejmuje terytorium lądowe, powietrzne oraz morskie Ukrainy, Rosji i Białorusi.
Szczegółowe informacje dostępne są w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem tel. 22 718 41 40.
Możemy zaproponować Ci rozłożenie płatności składki ubezpieczeniowej na 2 lub 4 raty, przy czym termin płatności ostatniej raty nie może przypadać po terminie zakończenia umowy leasingu.
Jeśli chcesz otrzymać szczegółowe warunki, skontaktuj się z nami pod numerem telefonu:+48 22 718 41 40 wew. 2 lub napisz na adres: wznowienia@asekum.pl. Zastrzegamy sobie prawo do odmowy zgody na rozłożenie składki na raty z uwagi na decyzję finansującego.
Oprócz rozłożenia składki na raty możemy również:
- podjąć negocjacje wysokości składki z towarzystwami ubezpieczeniowymi,
- wystąpić do towarzystw ubezpieczeniowych o ofertę specjalną na ubezpieczenie przedmiotu leasingu.
Jeśli korzystasz z ubezpieczenia w ramach umowy generalnej w mLeasingu, skontaktuj się z nami pod numerem telefonu: +48 22 718 41 40 wew. 2 lub napisz na adres: bok@asekum.pl. Pomożemy Ci we wszystkich sprawach związanych ze zmianą zakresu polisy, jej danych, wystawieniem duplikatu polisy czy zieloną kartą.
Jeśli wykupiłeś przedmiot leasingu po zakończeniu umowy, możesz nadal korzystać z ubezpieczenia pojazdu wybranego za pośrednictwem mLeasing (wyjątkiem są polisy majątkowe Allianz oraz ubezpieczenie GAP i PPI). W tym celu skontaktuj się z nami pod numerem telefonu: +48 22 718 41 40 wew. 2 lub napisz na adres: bok@asekum.pl . Przygotujemy dla Ciebie bezpłatny aneks do polisy, w którym zmienimy właściciela pojazdu.
Pamiętaj, by po aneks zgłosić się od razu po wykupieniu pojazdu z leasingu. To bardzo ważne! Brak aneksu może oznaczać, że z dniem wykupu pojazdu wygaśnie ochrona ubezpieczeniowa w zakresie AC i NW.
Jeśli masz polisę OC/AC/NW w Uniqa, Compensa lub Ergo Hestia, prześlij do nas:
- wypełniony wniosek o cesję polisy (załącznik niżej),
- kopię faktury wykupu pojazdu z leasingu i potwierdzenie wpłaty,
- kopię dowodu rejestracyjnego pojazdu (tylko gdy pojazd został przerejestrowany).
Jeśli masz polisę OC/AC/NW w PZU, prześlij do nas:
- wypełniony wniosek o cesję polisy (załącznik niżej),
- kopię faktury wykupu pojazdu z leasingu i potwierdzenie wpłaty,
- wypełnioną i podpisaną umowę przeniesienia prawa z umowy ubezpieczenia AC (załącznik niżej),
- dowód rejestracyjny (tylko gdy pojazd został przerejestrowany).
Jeśli po zakończeniu umowy wykupiłeś przedmiot leasingu, możesz ubiegać się o zwrot składki za niewykorzystany okres ochrony. W tym celu skontaktuj się z nami pod numerem telefonu: +48 22 718 41 40 wew. 2 lub napisz na adres: zwrotyskladek@asekum.pl.
pozostałe działy obsługi klienta
pytania i odpowiedzi
jaki jest max okres leasingu auta?
czy mogę wyleasingować grunt?
czy mogę sfinansować sprzęt z zagranicy?
w jaki sposób LeaseLink płaci za zakupy firmowe?
masz więcej pytań?
chcesz szybko otrzymać ofertę?
kompleksowe finansowanie samochodów osobowych i ciężarowych, maszyn budowlanych, sprzętu IT, urządzeń medycznych i wielu innych…