Poniżej znajdziesz najważniejsze informacje dotyczące Twojej umowy: zmiana danych, harmonogram rat, cesja, proces zakończenia umowy leasingowej i wiele innych.
Masz pytania – skontaktuj się z nami
Infolinia ogólna – nr tel. 22 3 600 600, e-mail: info@mleasing.pl,
infolinia czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8-17.
OPŁATA WSTĘPNA/KAUCJA
- Jeśli Twoja umowa przewiduje opłatę wstępną lub ratę kaucyjną, pamiętaj, by wpłacić ją na rachunek podany na druku przekazanym przez doradcę podczas podpisania umowy.
- Po zaksięgowaniu opłaty wstępnej lub raty kaucyjnej uruchomimy proces zamówienia auta.
REJESTRACJA
Po otrzymaniu dokumentów od dostawcy zarejestrujemy pojazd w wydziale komunikacji. W dniu rejestracji otrzymasz:
- potwierdzenie SMS
- e-mail z protokołem odbioru i potwierdzeniem OC, jeśli wybrałeś polisę mLeasingu
lub - e-mail z protokołem odbioru i dokumentami niezbędnymi do zawarcia ubezpieczenia, jeśli wybrałeś polisę poza pakietem mLeasingu.
💡 W dniu rejestracji odeślij skan polisy na adres PolisyObce@mleasing.pl
Po otrzymaniu wiadomości, umów się z dostawcą na odbiór.
ODBIÓR POJAZDU
- Po odbiorze pojazdu uzupełnij protokół odbioru o datę i miejscowość, przyłóż pieczątkę firmową oraz podpisz się czytelnie imieniem i nazwiskiem. Następnie odeślij skan na adres e-mailowy: ProtokolyOdbioru@mleasing.pl nie później niż do 7 dni od daty odbioru. Bez niego nie możemy uruchomić Twojej umowy!
- Jeśli pojazd ma hak, wykonaj badanie techniczne i dostarcz je do nas. Zrobimy niezbędny wpis w dowodzie rejestracyjnym.
WYMIANA DOWODU REJESTRACYJNEGO
- Pamiętaj, by wymienić pozwolenie czasowe na dowód rejestracyjny. Masz na to 30 dni. Datę ważności znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym pod literą H.
💡 Twój pojazd jest wyposażony w hak lub instalację gazową? Sprawdź, czy w dowodzie jest odpowiednia adnotacja. Jeśli nie, wykonaj badanie techniczne i dostarcz je do nas wraz z pozwoleniem czasowym.
Jeśli masz pytania, skontaktuj się z naszą infolinią – 22 3 600 600.

DOKUMENTY ZAKUPU POJAZDU
Pamiętaj, by w dniu rejestracji dostarczyć do nas kserokopie dokumentów zakupionego pojazdu, jeśli wystąpiły:
- faktury nabycia pojazdu z pieczątką wydziału komunikacji,
- potwierdzenia wpłaty zaliczki do dostawcy,
- dowodu rejestracyjnego z adnotacją współwłasności mLeasingu,
- polisy ubezpieczeniowej wraz z cesją na mLeasing
Dokumenty należy przesłać na adres e-mail doradcy.
ODBIÓR POJAZDU
- Po odbiorze pojazdu uzupełnij protokół odbioru o datę i miejscowość, przyłóż pieczątkę firmową oraz podpisz się czytelnie imieniem i nazwiskiem. Następnie odeślij skan na adres e-mailowy: ProtokolyOdbioru@mleasing.pl nie później niż do 7 dni od daty odbioru. Bez niego nie możemy uruchomić Twojej umowy!
- Pamiętaj, by wymienić dowód rejestracyjny. Dowód czasowy ważny jest 30 dni. Informację jak to zrobić znajdziesz poniżej.
WYMIANA DOWODU REJESTRACYJNEGO
- Pamiętaj, by wymienić pozwolenie czasowe na dowód rejestracyjny. Masz na to 30 dni. Datę ważności znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym pod literą H.
💡 Twój pojazd jest wyposażony w hak lub instalację gazową? Sprawdź, czy w dowodzie jest odpowiednia adnotacja. Jeśli nie, wykonaj badanie techniczne i dostarcz je do nas wraz z pozwoleniem czasowym.
Jeśli masz pytania, skontaktuj się z naszą infolinią – 22 3 600 600.

Twoja umowa jest realizowana zgodnie z zapisami umowy leasingu/umowy pożyczki/umowy sprzedaży. W razie pytań prosimy o kontakt z opiekunem handlowym mLeasing.
POTRZEBUJESZ OPINII O WSPÓŁPRACY?
Najszybciej uzyskasz ją składając wniosek przez Portal Klienta (w zakładce „sprawy” → „lista wniosków”)
Opinię o współpracy podpisaną elektronicznie załączymy na Portalu Klienta.
Za wystawienie dokumentu pobieramy opłatę dodatkową zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji, jeśli tak stanowi Twoja umowa.
Jeżeli nie masz Portalu Klienta napisz na adres e-mail info@mleasing.pl. Opinię otrzymasz bezpośrednio na adres e-mail podany do kontaktu.
Wystawiamy upoważnienia w trzech formach:
1. Upoważnienie wygenerowane automatycznie (bez podpisu pracownika mLeasingu):
- dokument udostępniany w formie elektronicznej naPortalu - czas realizacji: natychmiast
2. Upoważnienie podpisane cyfrowo przez pracownika mLeasingu:
- dokument udostępniany w formie elektronicznej na Portalu Klienta czas oczekiwania: ok. 3 dni roboczych
3. Upoważnienie potwierdzone notarialne:
- upoważnienie wyślemy Pocztą Polską na Twój adres
- czas oczekiwania ok. 14 dni roboczych,
- upoważnienie to jest przygotowywane za dodatkową opłatą 150 zł netto.
Złóż wniosek na Portalu Klienta (w zakładce „sprawy” → „lista wniosków”) i wybierz potrzebną Ci formę.
Jeżeli nie masz Portalu Klienta napisz na adres e-mail info@mleasing.pl i wskaż, o którą formę wnioskujesz.
Uwaga!
Korzystający upoważniony jest do używania pojazdu za granicą, ale wyłącznie na terenie krajów objętych polisą ubezpieczeniową. Dlatego nie wyrażamy zgody na wyjazd na Ukrainę. Przed wyjazdem do krajów takich jak: Rosja, Białoruś i Mołdawia prosimy o kontakt bezpośrednio z Zakładem Ubezpieczeń i indywidualne potwierdzenie, że pojazd będzie objęty ubezpieczeniem.
Zmiana podstawowych danych firmy
Jeśli zmieniają się dane firmy, takie jak:
- nazwa,
- adres siedziby,
- adres korespondencyjny,
- adresy e-mailowe,
- osoby do kontaktu,
poinformuj nas o tym poprzez portal klienta mLeasingu.
Zmiana formy prawnej
Jeśli dokonałeś takich czynności prawnych jak:
- przekształcenie,
- wniesienie przedsiębiorstwa do spółki,
- aport,
- darowizna przedsiębiorstwa,
złóż wniosek poprzez portal klienta mLeasingu.
Abyśmy mogli rozpocząć proces zmiany danych, muszą być spełnione następujące warunki:
- dotychczasowy korzystający musi mieć na bieżąco uregulowane wszystkie płatności,
- musisz wybrać właściwą zmianę z listy dostępnych opcji.
Niektóre zmiany mogą podlegać opłatom zgodnym z tabelą opłat i prowizji.
Pamiętaj, że do korzystania z przedmiotu leasingu jest uprawniony wyłącznie korzystający oraz osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę. Informację o tym znajdziesz w Ogólnych Warunkach Leasingu lub umowie. Wyjątkiem są umowy zawarte po sierpniu 2022 r. z Jednoosobową Działalnością Gospodarczą. W przypadku tych umów osoby pozostające we wspólnym gospodarstwie domowym nie potrzebują dodatkowego upoważnienia.
Jeśli potrzebujesz upoważnienia i:<!-- nie ma tego na stronie --
| Masz konto na Portalu Klienta | Nie masz konta na Portalu Klienta |
|---|---|
| Złóż wniosek w zakładce "sprawy" → "lista wniosków". Nazwa wniosku to "podnajem". | Napisz na adres e-mail info@mleasing.pl, aby otrzymać papierowy wniosek. |
| Podnajmujący otrzyma od nas klauzulę informacyjną, którą musi wypełnić i odesłać na adres info@mleasing.pl. | Otrzymasz zestaw dokumentów do wypełnienia przez siebie i podnajmującego. |
| Upoważnienie opublikujesz na Portalu Klienta. | Zbierz dokumenty i odeślij ze swojego adresu e-mail na adres info@mleasing.pl. |
| Upoważnienie wyślemy na Twój adres kontaktowy (nie wysyłamy upoważnienia na adres podnajmującego). |
Jeśli nie skorzystałeś z naszej oferty ubezpieczeniowej, poinformuj Towarzystwo Ubezpieczeniowe o dodatkowym korzystającym.
Informacja o opłatach: Upoważnienie do podnajmu/poddzierżawy/oddania przedmiotu leasingu w użytkowanie osobie trzeciej jest przygotowywane za dodatkową opłatą 300 PLN zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji mLeasingu, jeżeli tak stanowi Twoja umowa.
Jeżeli potrzebujesz aktualnego harmonogramu dla konkretnej umowy w podziale na kapitał i odsetki, możesz go pobrać z Portalu Klienta. Wejdź w zakładkę „umowy i przedmioty” → „umowy”. Ikona do pobrania pliku znajduje się na końcu wiersza.
Jeżeli chcesz pobrać harmonogram zbiorczy dla wszystkich umów, wejdź w zakładkę „umowy i przedmioty” → „harmonogram rat”. Przycisk „pobierz listę” znajduje się pod oknem wyszukiwania.
Jeżeli nie masz Portalu Klienta, napisz e-mail na adres info@mleasing.pl.
Jeśli chcesz zmienić harmonogram rat w swojej umowie, złóż odpowiedni wniosek przez portal klienta mLeasingu:
- Zmiana okresu umowy (wydłużenie lub skrócenie umowy, wraz ze zmianą okresu w wybranych przypadkach możliwa jest również zmiana limitu przebiegu pojazdu)
- Rata balonowa (wcześniejsza spłata części kapitału poprzez zwiększenie jednej z rat)
- Zmiana terminu płatności w obrębie miesiąca (przesunięcie dnia płatności rat w miesiącu np. z 1 dnia każdego miesiąca na ostatni dzień)
- Zmiana harmonogramu (inne zmiany, które nie mieszczą się w powyższych kategoriach)
Proces zmian możemy rozpocząć, jeśli spełnione są następujące warunki:
- umowa jest aktywna,
- masz uregulowane wszystkie płatności,
- w przypadku skrócenia umowy – do końca umowy pozostały przynajmniej 2 raty,
- w przypadku wydłużenia umowy – do końca umowy pozostało nie mniej niż 14 dni.
Dodatkowe informacje:
Na etapie analizy wniosku możesz zostać poproszony o dodatkowe dokumenty.
Status wniosku sprawdzisz w zakładce „sprawy” na liście wniosków.
Obowiązuje opłata zgodna z umową oraz Tabelą Opłat i Prowizji.
W razie dodatkowych pytań napisz na adres info@mleasing.pl.
Jeżeli masz zastrzeżenia co do jakości usług świadczonych przez mLeasing, reklamację możesz złożyć:
- wypełniając formularz w Portalu Klienta
- telefonicznie, dzwoniąc pod numer 22 3 600 600,
- osobiście, w każdej placówce mLeasingu,
- pisemnie, przesyłając reklamację na adres: mLeasing Sp. z o.o., ul. Prosta 18, 00-850 Warszawa.
Twoje zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać:
- opis zdarzenia, którego dotyczy
- wskazanie zastrzeżenia co do usług oferowanych przez mLeasing
- wyraźne wskazanie roszczenia/oczekiwania względem mLeasing
Na Twoją reklamację odpowiemy do 30 dni kalendarzowych od daty wpływu zgłoszenia. Zazwyczaj odpowiadamy znacznie szybciej. W szczególnie skomplikowanych przypadkach możemy potrzebować więcej czasu - do 60 dni kalendarzowych od daty przyjęcia reklamacji. Wówczas powiadomimy Cię o takiej sytuacji i powodach wydłużenia terminu.
Na bieżąco możesz sprawdzić status reklamacji na liście wniosków w zakładce sprawy na Portalu Klienta.
W jaki sposób otrzymam odpowiedź?
Jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź mailowo, zgłoś to nam zanim reklamacja zostanie rozwiązana. Jeżeli tego nie zrobisz - wyślemy Ci list.
Jeśli chcesz przenieść swoją umowę na inny podmiot, złóż wniosek o cesję przez portal klienta mLeasingu. Cesji podlegają wyłącznie umowy leasingu operacyjnego.
Rozpoczniemy proces, jeśli spełnione są następujące warunki:
- umowa jest aktywna,
- pozostało przynajmniej 6 rat do końca umowy,
- wszystkie płatności są uregulowane,
- przejmujący prowadzi dochodową działalność gospodarczą / firmę przez okres co najmniej 6 miesięcy, przejmujący wyrazi zgodę na pełną analizę zdolności do przejęcia leasingu.
Po złożeniu wniosku prześlemy do przejmującego komplet dokumentów do wypełnienia. Uzupełnione dokumenty powinny do nas dotrzeć w ciągu 14 dni od złożenia wniosku o cesję.
Opłata za cesję umowy jest zgodna z zapisami umowy oraz Tabelą Opłat i Prowizji.
W razie dodatkowych pytań napisz na adres info@mleasing.pl.
POLECENIE ZAPŁATY
Co to jest polecenie zapłaty w mLeasingu?
- jest to wygodna forma płatności,
- co miesiąc przesyłamy do Twojego banku informację o kwocie należności za ratę leasingową,
- bank reguluję ją w terminie płatności podanym na fakturze.
Jak uruchomić polecenie zapłaty krok po kroku?
- Złóż wniosek przez Portal Klienta (sprawy → lista wniosków).
Masz więcej niż jedną umowę leasingową? Pamiętaj, żeby złożyć osobny wniosek dla każdej z umów. - Zgodę na obciążenie rachunku załączymy na Portalu Klienta. Dokument podpisz zgodnie z kartą wzoru podpisu złożoną w Twoim banku i odeślij na adres:
mLeasing Sp. z o. o.
ul. Prosta 18
00-850 Warszawa - Po otrzymaniu oryginału dokumentu i sprawdzeniu podpisów uruchomimy polecenie zapłaty, które będzie obowiązywało od kolejnej faktury.
WAŻNE
- polecenie zapłaty jest możliwe tylko dla waluty PLN,
- polecenie zapłaty jest możliwe tylko dla rat leasingowych,
- wszelkie inne płatności muszą być realizowane w sposób tradycyjny,
- nie ma możliwości zastosowania metody podzielonej płatności. Pobieramy kwotę brutto faktury,
- jeśli na Twoim koncie nie będzie wystarczających środków polecenie zapłaty nie zadziała (próba pobrania jest podejmowana trzykrotnie w dwudniowych odstępach czasu). Jeśli te próby się nie powiodą należy opłacić fakturę przelewem.
Jeżeli nie masz Portalu Klienta napisz na adres info@mleasing.pl.
Jeżeli posiadasz więcej niż jedną umowę:
- tego samego rodzaju (np. leasing operacyjny),
- w tej samej walucie,
- z tym samym terminem płatności raty,
możesz otrzymywać fakturę zbiorczą.
Aby otrzymywać fakturowanie zbiorcze, napisz na adres info@mleasing.pl.
Ważne informacje:
Fakturowanie zbiorcze jest możliwe jedynie do rat leasingowych. Inne płatności są wystawiane w osobnych fakturach.
- zwróć przedmiot leasingu w terminie i miejscu wskazanym w wypowiedzeniu, aby uniknąć dodatkowych kosztów
lub
- napisz do nas e-maila z prośbą o wznowienie umowy leasingu wraz z uzasadnieniem na adres: zespolwindykacji@mleasing.pl podając w tytule numer umowy leasingu i NIP firmy.
pozostałe działy obsługi klienta
chcesz szybko otrzymać ofertę?
kompleksowe finansowanie samochodów osobowych i ciężarowych, maszyn budowlanych, sprzętu IT, urządzeń medycznych i wielu innych…






