Poniżej znajdziesz najważniejsze informacje dotyczące Twojej umowy: zmiana danych, harmonogram rat, cesja, proces zakończenia umowy leasingowej i wiele innych.
OPŁATA WSTĘPNA/RATA KAUCYJNA
- Jeśli Twoja umowa przewiduje opłatę wstępną lub ratę kaucyjną, pamiętaj, by wpłacić ją na rachunek podany na druku przekazanym przez doradcę podczas podpisania umowy
- Po zaksięgowaniu opłaty wstępnej/raty kaucyjnej na naszym koncie zajmiemy się pozyskaniem od dostawcy dokumentów zamówionego przez Ciebie pojazdu
REJESTRACJA
Po otrzymaniu dokumentów od dostawcy zarejestrujemy pojazd w wydziale komunikacji.
W dniu rejestracji otrzymasz:
- potwierdzenie sms
- e-mail z protokołem odbioru i potwierdzeniem OC, jeśli wybrałeś polisę mLeasingu
lub
- e-mail z protokołem odbioru i dokumentami niezbędnymi do zawarcia ubezpieczenia, jeśli wybrałeś polisę poza pakietem mLeasingu. Pamiętaj, w dniu rejestracji odeślij skan polisy na adres PolisyObce@mleasing.pl
Po zarejestrowaniu pojazdu w wydziale komunikacji dokumenty do odbioru dostarczymy do dostawcy. Umów się z nim na odbiór.
Jeśli pojazd ma fabryczny hak, po rejestracji pojazdu w Wydziale Komunikacji, wykonaj badanie techniczne i dostarcz je do nas. Zrobimy wpis w dowodzie rejestracyjnym.
ODBIÓR POJAZDU
- Po odbiorze pojazdu uzupełnij protokół odbioru o datę, przyłóż pieczątkę firmową oraz podpisz się czytelnie imieniem i nazwiskiem. Następnie odeślij skan na adres e-mailowy: ProtokolyOdbioru@mleasing.pl nie później niż do 7 dni od daty odbioru. Bez niego nie możemy uruchomić Twojej umowy!
- Pamiętaj, by wymienić dowód rejestracyjny. Dowód czasowy ważny jest 30 dni. Informację jak to zrobić znajdziesz poniżej
WYMIANA DOWODU REJESTRACYJNEGO
- Przed upływem 30 dni (data ważności pole H. na pozwoleniu czasowym) sprawdź dostępność stałego dowodu rejestracyjnego w wydziale komunikacji. Możesz to zrobić na stronie www.info-car.pl
- Szczegółowe informacje o tym, jak wymienić dowód otrzymasz wraz z tymczasowym dowodem rejestracyjnym
DOKUMENTY ZAKUPU POJAZDU
Pamiętaj, by dostarczyć do nas dokumenty zakupionego pojazdu.
Niebawem otrzymasz e-mailem listę dokumentów, których potrzebujemy.
REJESTRACJA
W dniu rejestracji pojazdu prześlij do nas kserokopię dowodu rejestracyjnego
UBEZPIECZENIE
Jeśli nie wybrałeś polisy mLeasingu, w dniu rejestracji odeślij skan polisy wraz z cesją na mLeasing na adres PolisyObce@mleasing.pl
ODBIÓR POJAZDU
- Po odbiorze pojazdu uzupełnij protokół odbioru o datę, przyłóż pieczątkę firmową oraz podpisz się czytelnie imieniem i nazwiskiem. Następnie odeślij skan na adres e-mailowy: ProtokolyOdbioru@mleasing.pl nie później niż do 7 dni od daty odbioru. Bez niego nie możemy uruchomić Twojej umowy!
- Pamiętaj, by wymienić dowód rejestracyjny. Dowód czasowy ważny jest 30 dni. Informację jak to zrobić znajdziesz poniżej.
WYMIANA DOWODU REJESTRACYJNEGO
Przed upływem 30 dni (data ważności pole H. na pozwoleniu czasowym) sprawdź dostępność stałego dowodu rejestracyjnego w wydziale komunikacji. Możesz to zrobić na stronie www.info-car.pl
Twoja umowa jest realizowana zgodnie z zapisami umowy leasingu/umowy pożyczki/umowy sprzedaży. W razie pytań prosimy o kontakt z opiekunem handlowym mLeasing.
Potrzebujesz opinii o współpracy?
Złóż wniosek przez Portal Klienta (sprawy → lista wniosków → złóż wniosek → opinia o współpracy)
Opinię o współpracy podpisaną elektronicznie załączymy na Portalu Klienta.
Za wystawienie dokumentu pobieramy opłatę dodatkową zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji, jeśli tak stanowi Twoja umowa.
Jeżeli nie masz Portalu Klienta złóż wniosek o dostęp do konta. Znajdziesz go tutaj .
Podpisany e-wniosek prześlij na adres:portalklienta@mleasing.pl
Potrzebujesz upoważnienia do korzystania z przedmiotu leasingu?
Wyjeżdżasz za granicę i chcesz posiadać komplet dokumentów?
Złóż wniosek lub wygeneruj dokument samodzielnie na Portalu Klienta
(sprawy → lista wniosków → złóż wniosek → wyjazd za granicę → wybierz jedną z trzech opcji)
1. Upoważnienie wygenerowane automatycznie: (bez podpisu pracownika mLeasingu):
- czas realizacji: natychmiast
- dokument udostępniany w formie elektronicznej, do pobrania w Portalu, na liście wniosków
2. Upoważnienie podpisane cyfrowo przez pracownika mLeasingu:
- pobierz go na Portalu Klienta, z listy wniosków
- czas oczekiwania: ok. 3 dni roboczych
3. Upoważnienie potwierdzone notarialne:
- dokument będzie podpisany podpisem tradycyjnym przez prokurenta mLeasingu oraz poświadczony notarialnie
- upoważnienie wyślemy Pocztą Polską na Twój adres
- czas oczekiwania ok. 14 dni roboczych
Informacja o opłatach
Upoważnienie potwierdzone notarialnie jest przygotowywane za dodatkową opłatą 150 zł netto.
Uwaga!
Korzystający upoważniony jest do używania pojazdu za granicą, ale wyłącznie na terenie krajów objętych polisą ubezpieczeniową. Dlatego nie wyrażamy zgody na wyjazd na Ukrainę. Przed wyjazdem do krajów takich jak: Rosja, Białoruś i Mołdawia prosimy o kontakt bezpośrednio z Zakładem Ubezpieczeń i indywidualne potwierdzenie, że pojazd będzie objęty ubezpieczeniem.
W związku z inwazją Rosji na Ukrainę ubezpieczyciele nie odpowiadają za uszkodzenia lub utratę pojazdu wskutek działań wojennych, obowiązkowych świadczeń na rzecz wojska, a także konfiskaty, w tym również na rzecz armii. Ubezpieczyciele wycofują dystrybucję klauzul rozszerzających zakres ubezpieczenia AutoCasco o kradzież pojazdu, jego części lub wyposażenia na terytorium Ukrainy, Rosji, Białorusi i Mołdawii. Dotyczy to zarówno nowych jak i wznawianych umów ubezpieczenia.
Oznacza to, że w przypadku szkody lub utraty przedmiotu leasingu Korzystający odpowiada finansowo za przedmiot. Na obszarach objętych działaniami wojennymi nie jest możliwa realizacja usług Assistance.
Jeżeli nie masz Portalu Klienta złóż wniosek o dostęp do konta. Znajdziesz go tutaj.
Podpisany e-wniosek prześlij na adres:portalklienta@mleasing.pl
Chcesz aby pojazdem mogły się poruszać osoby z Twojego otoczenia?
Aby pracownicy firmy z którą współpracujesz bez wahania mogli użyć aut, które posiadasz w leasingu?
Pamiętaj, że do korzystania z przedmiotu leasingu jest uprawniony wyłącznie korzystający oraz osoby zatrudnione na podstawie stosunku pracy lub pozostające we wspólnym gospodarstwie domowym. Informację o tym znajdziesz w Ogólnych Warunkach Leasingu lub umowie.
- upewnij się, że na Twoim koncie nie widnieją zaległości i złóż wniosek przez Portal Klienta (sprawy → lista wniosków → złóż wniosek → zaznacz opcję, która Cię interesuje → uzupełnij dane)
- po wysłaniu wniosku podnajemca oraz korzystający otrzyma na e-mail klauzulę informacyjną, którą podnajemca uzupełnia i podpisuje. Skan dokumentu wysyła na adres info@mleasing.pl
- upoważnienie podpisane elektronicznie publikujemy na Portalu Klienta
Jeśli zawierasz polisę indywidualnie poinformuj Towarzystwo Ubezpieczeniowe o wystawionym dokumencie.
Jeżeli nie masz Portalu Klienta złóż wniosek o dostęp do konta. Znajdziesz go tutaj .
Podpisany e-wniosek prześlij na adres:portalklienta@mleasing.pl
Informacja o opłatach
Upoważnienie do podnajmu / poddzierżawy / oddania przedmiotu leasingu w użytkowanie osobie trzeciej jest przygotowywane za dodatkową opłatą 300 PLN zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji mLeasingu, jeżeli tak stanowi Twoja umowa.
Zmiana podstawowych danych firmy
Jeśli zmieniają się dane firmy, takie jak:
- nazwa,
- adres siedziby,
- adres korespondencyjny,
- adresy e-mailowe,
- osoby do kontaktu,
poinformuj nas o tym poprzez portal klienta mLeasingu.
Zmiana formy prawnej
Jeśli dokonałeś takich czynności prawnych jak:
- przekształcenie,
- wniesienie przedsiębiorstwa do spółki,
- aport,
- darowizna przedsiębiorstwa,
złóż wniosek poprzez portal klienta mLeasingu.
Abyśmy mogli rozpocząć proces zmiany danych, muszą być spełnione następujące warunki:
- dotychczasowy korzystający musi mieć na bieżąco uregulowane wszystkie płatności,
- musisz wybrać właściwą zmianę z listy dostępnych opcji.
Niektóre zmiany mogą podlegać opłatom zgodnym z tabelą opłat i prowizji.
Jeżeli potrzebujesz aktualnego harmonogramu rat z podziałem na kapitał i odsetki, możesz go pobrać z Portalu Klienta ( umowy → harmonogram rat → po lewej stronie zaznacz jaki okres ciebie interesuje → pobierz listę)
Jeżeli nie masz Portalu Klienta złóż wniosek o dostęp do konta. Znajdziesz go tutaj.
Podpisany e-wniosek prześlij na adres:portalklienta@mleasing.pl
Jeśli chcesz zmienić harmonogram rat w swojej umowie, złóż odpowiedni wniosek poprzez portal klienta mLeasingu.
Abyśmy mogli rozpocząć proces zmiany danych, muszą być spełnione następujące warunki:
- umowa musi nadal obowiązywać,
- musisz mieć na bieżąco uregulowane wszystkie płatności,
- musisz wybrać właściwą zmianę z listy dostępnych wariantów.
Na etapie analizy wniosku możemy poprosić Cię o dostarczenie dodatkowych dokumentów.
Opłata dodatkowa za zmianę harmonogramu jest zgodna z zapisami umowy i tabelą opłat i prowizji.
Jeżeli masz zastrzeżenia co do jakości usług świadczonych przez mLeasing, reklamację możesz złożyć:
- telefonicznie, dzwoniąc pod numer 22 3 600 600,
- osobiście, w każdej placówce mLeasingu,
- pisemnie, przesyłając reklamację na adres: mLeasing Sp. z o.o., ul. Prosta 18, 00-850 Warszawa.
Jeśli chcesz przenieść swoją umowę na inny podmiot, złóż wniosek o cesję poprzez portal klienta mLeasingu. Cesji podlegają wyłącznie umowy leasingu operacyjnego.
Abyśmy mogli rozpocząć proces, muszą być spełnione następujące warunki:
- dotychczasowy korzystający musi mieć na bieżąco uregulowane wszystkie płatności,
- przejmujący musi prowadzić dochodową działalność gospodarczą / firmę przez okres co najmniej 6 miesięcy,
- przejmujący musi wyrazić zgodę na pełną analizę zdolności do przejęcia leasingu.
Opłata dodatkowa za cesję jest zgodna z zapisami umowy i tabelą opłat i prowizji.
Jeśli Twoja umowa leasingu dobiega końca:
- prześlij oświadczenie na adres zakonczenieumowy@mleasing.pl
lub
- zaczekaj na fakturę wykupu przedmiotu leasingu (dotyczy umów zawartych po 1.01.2019 r.).
Fakturę wykupu możemy wystawić, jeśli:
- wszystkie płatności są uregulowane,
- upłynął termin zapłaty ostatniej raty,
- upłynął minimalny okres trwania umowy.
Aby przedterminowo zakończyć umowę leasingu, złóż odpowiedni wniosek poprzez portal klienta mLeasingu.
Pamiętaj, że:
- wszystkie bieżące płatności muszą być uregulowane,
- musi upłynąć minimalny okres trwania umowy (dotyczy tylko leasingu operacyjnego).
Jeśli chcesz zakończyć przed terminem umowę pożyczki, złóż powiadomienie o zamiarze wcześniejszej spłaty kwoty pożyczki.
Opłata dodatkowa za przedterminowe zakończenie umowy jest zgodna z zapisami umowy i tabelą opłat i prowizji.
POLECENIE ZAPŁATY
Co to jest polecenie zapłaty w mLeasingu?
- jest to wygodna forma płatności
- co miesiąc przesyłamy do Twojego banku informację o kwocie należności za ratę leasingową
- bank reguluję ją w terminie płatności podanym na fakturze.
Jak uruchomić polecenie zapłaty krok po kroku?
- Złóż wniosek przez Portal Klienta (sprawy → lista wniosków → złóż wniosek → wybierz umowę → w treści wniosku wpisz nr rachunku bankowego, który ma zostać obciążany).
- Zgodę na obciążenie rachunku załączymy na Portalu Klienta. Dokument podpisz zgodnie z kartą wzoru podpisu złożoną w Twoim banku i odeślij na adres: mLeasing Sp. z o. o., ul. Prosta 18, 00-850 Warszawa
- Po otrzymaniu oryginału dokumentu ustawiamy polecenie zapłaty.
- Po sprawdzeniu podpisów, polecenie zapłaty uruchomimy od kolejnej faktury
WAŻNE
- polecenie zapłaty jest możliwe tylko dla rat leasingowych w PLN
- wszelkie inne płatności muszą być realizowane w sposób tradycyjny
- nie ma możliwości zastosowania metody podzielonej płatności. Pobieramy kwotę brutto faktury
Jeżeli nie masz Portalu Klienta złóż wniosek o dostęp do konta. Znajdziesz go tutaj .
Podpisany e-wniosek prześlij na adres:portalklienta@mleasing.pl
FAKTUROWANIE ZBIORCZE
Jeżeli posiadasz więcej niż jedną umowę i otrzymujesz faktury z tym samym terminem płatności, możesz otrzymywać fakturę zbiorczą.
Aby otrzymywać fakturowanie zbiorcze, złóż wniosek na Portalu Klienta w formularzu kontaktowym lub skontaktuj się z infolinią mLeasingu.
Ważne informacje:
Fakturowanie zbiorcze jest możliwe jedynie do rat leasingowych. Inne płatności są wystawiane w osobnych fakturach.
Jeżeli nie masz Portalu Klienta złóż wniosek o dostęp do konta. Znajdziesz go tutaj.
Podpisany e-wniosek prześlij na adres:portalklienta@mleasing.pl
- zwróć przedmiot leasingu w terminie i miejscu wskazanym w wypowiedzeniu, aby uniknąć dodatkowych kosztów
lub
- napisz do nas e-maila z prośbą o wznowienie umowy leasingu wraz z uzasadnieniem na adres: zespolwindykacji@mleasing.pl podając w tytule numer umowy leasingu i NIP firmy
pozostałe działy obsługi klienta
e-faktura
dowiedz się więcejportal klienta
dowiedz się więcejobsługa pojazdu
dowiedz się więcejzgłoszenie szkody
dowiedz się więcejzakończenie umowy
dowiedz się więcejchcesz szybko otrzymać ofertę?
kompleksowe finansowanie samochodów osobowych i ciężarowych, maszyn budowlanych, sprzętu IT, urządzeń medycznych i wielu innych…